Adios Gatza


Σουφλί γκράφιτι

Γκάτζα. Γκάτζος σημαίνει γαϊδούρι. Δεν ξέρω σε ποια διάλεκτο αλλά εδώ στην Θράκη την έμαθα. Γκάτζους λένε υποτιμητικά και τους Σουφλιώτες (αλλά και γενικά τους Εβρίτες) οι φαντάροι (αλλά και τα επόπια). Υπάρχουν διάφορες ιστορίες σχετικά με αυτόν τον χαρακτηρισμό αλλά δεν κατάφερα να βρω μία επικρατέστερη.

Γκατζολία. Γενικά για ο νομός Έβρου για τους φαντάρους. Για τους Εβρίτες μόνο το Σουφλί. Οι Σουφλίωτες τώρα έχουν διαφορετική άποψη και καλύτερα να μην τους το αναφέρετε ποτέ έτσι.

Άποψη από ψηλά

Άποψη από ψηλά

Σουφλί: Σχετικά ωραίο χωριό-κωμόπολη. Προτιμώ το Διδυμότειχο από όλες τις περιοχές εδώ. Έχει τον προσωπικό του χαρακτήρα κυρίως λόγω του τρόπου που έχει δομηθεί η πόλη. Ένα παλιό φρούριο-κάστρο με την παλιά πόλη μέσα σου και παραδίπλα να ξεδιπλώνεται η νέα πόλη. Προς τα κάτω θα δείτε ένα τεράστιο παρατειμένο και σφραγισμένο τζαμί αρκετά εντυπωσιακό. Κρίμα που δεν το έχουν αξιοποιήσει. Η πόλη κυρίως λόγω των σχολών της έχει αρκετό νέο κόσμο. Δεν είναι Αλεξανδρούπολη (δεν συγκρίνεται η Αλεξανδρούπολη που είναι κανονικότατη πόλη με πολλές ανέσεις) αλλά είναι μία πόλη με τον δικό της χαρακτήρα και όλα αυτά δίπλα από τα σύνορα (κυριολεκτικά).

Το τζαμί του διδυμότειχου

Δεν μπορώ να σου πω ότι στεναχωριέμαι που θα φύγω. Εκτός του ότι έχω μάθει πια να δέχομαι τις όποιες αλλαγές από την άλλη δεν θα μου λήψει το στρατόπεδο εδώ. Μακρυά και αγαπημένοι. Οι περιοχές εδώ αξίζουν να τις δει κανείς με άλλο μάτι και όταν πια δεν θα είναι φαντάρος. Ως φαντάρος τα βλέπεις αλλιώς και είναι λογικότατο.

Τώρα πια ξεκινάμε για άλλα. Λιγότερες από 180 ημέρες πια (τουτέστιν λιγότεροι από 6 μήνες). Τώρα πια μιλάμε για Νέα Πέραμο Καβάλας. Εξάρχης σας λέω ότι πρόκειται για ένα πολύ όμορφο μέρος κι όχι γιατί φυσικά είναι η περιοχή μου.

Σας εύχομαι ένα όμορφο ζεστό και χαρούμενο καλοκαιράκι με πολλά χαμόγελα

αντί υστερογράφου – οφείλω μία μικρή συγνώμη για τη προηγούμενη ανάρτησή μου όπου γράφτηκε με πολλά νεύρα. Και η συγνώμη κυρίως απευθυνεται σε άτομα που άδικα τα τσουβάλιασα με πραγματικά άχρηστα άτομα. Γενικά δεν πάω τους ΕΠΟΠ αλλά οφείλω να ομολογήσω ότι κυρίως πρόκειται για άτομα που αναγκάστηκαν να είναι σε αυτή τη θέση και ότι αρκετοί από αυτούς είναι πολύ αξιόλογα άτομα που πάνε αυτόν τον θεσμό πολύ πιο πέρα από την σημασία που του έχει δώσει η επίσημη πολιτεία. Αυτά από κάποιον που δεν είναι στρατόκαβλος και που χέστηκε αν τον πει κάποιος γλύφτη ή βύσμα γιατί απλά το κουτελάκι μου το έχω καθαρό.

Ave grand snake. Τα φίδια* του στρατού σε χαιρετούν

*φίδι στο στρατό είναι αυτός που είναι μάστορας στη λούφα. Και μπορώ να πω με καμάρι ότι είχα καταφέρει να είμαι μεγάλο… φίδι 🙂

1) γκράφιτι από δρόμο του Σουφλίου. Δεν συμφωνώ με τον χαρακτηρισμό αλλά δείχνει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν τις περιοχές εδώ οι φαντάροι (κι όχι μόνο το Σουφλί).

2) Άποψη του Σουφλίου από πάνω. Πέρα από τα χωράφια εφόσον διακρίνετε τα δέντρα βλέπετε και τα σύνορα. Ναι αυτός είναι ο ποταμός Έβρος και πέρα από αυτόν είναι Τουρκία.

3) Όχι καλή άποψη του Διδυμοτείχου αλλά μία φωτογραφία όπου μπορείτε να δείτε το τεράστιο τζαμί. Αν τραβήξω κάποια καλή φωτογραφία του Διδυμοτείχου θα την ποστάρω άμεσα για να συμφωνήσετε μαζί μου 🙂 Ο χρόνος βλέπετε όποτε έφτανα εδώ ήταν ελάχιστος.

5 thoughts on “Adios Gatza

  1. Τον θυμάμαι τον χαρακτηρισμό Γκατζολιά για τον Έβρο, είναι μεν υποτιμητικό αλλά μεταξύ τους τον χρησιμοποιούν καμιά φορά για πλάκα. Θυμάμαι χαρακτηριστικά τον θείο μου. Απαίσια πάτρια εδάφη

    Μου αρέσει!

  2. Βασικά οι περιοχές αυτές έχουν πολύ ενδιαφέρουσες φυσιολατρικά Σοφία. Όταν ήμουν σε φυλάκιο παρατηρητής μου είχε τύχει να βλέπω τα σμήνη από πελαργούς να κυνηγούν στο ποτάμι, καρδερίνες να βοσκούν στο γρασίδι, αετούς να περνάνε δίπλα από το παρατηρητήριο, κουκουβάγιες το βράδυ. Σκέψου ότι οι συνάδελφοι είχανε δει ακόμη και ζαρκάδι να περνάει κοντά από μία σκοπιά. Είχαμε πάει χειμώνα με την φύση επιφανιακά νεκρή κάτω από τα ξερά δέντρα και το χιόνι και σταδιακά βλέπαμε να ξαναγεννιέται μέσα στην Άνοιξη.
    Πριν ξεκινήσω για την Καβάλα ,όπου είναι και η πόλη καταγωγής μου, θα αφιερώσω ένα μικρούλι post για την περιοχή της Δαδιάς , από όσα πρόλαβα να δω και όπου με εντυπωσίασαν. Και ξέρω ότι δυστυχώς και γενικά είδα λίγα πράγματα αλλά πολύ περισσότερα από πολλους συναδέλφους…

    καλέ μου throgo θα διαφωνήσω για το απαίσια. Εγώ τα βρήκα όμορφα αλλά δυστυχώς οι περισσότεροι τα γνωρίζουμε ως φαντάροι και όταν είσαι φαντάρος και στη Χαβάη να σε πάνε, θα την μισήσεις. (καλά οκ δεν είναι και Χαβάη ο Έβρος αλλά….).

    Μου αρέσει!

    • Cortlinux, καλή συνέχεια…
      Όχι δεν είναι πολλές οι μέρες, αρκεί να μην της μετράει κανείς τόσο επίμονα νομίζω! Δεν ξέρω αν βοηθάει δηλαδή…
      Όσο για τα μέρη, όλα τα μέρη ωραία είναι, αν είσαι με την κατάλληλη διάθεση, παρέα, κλπ.. Ίσως όχι όλα εξίσου, εντάξει, αλλά το point μου είναι ότι νομίζω δύσκολα θα ερωτευόμουν ένα μέρος ως φαντάρος!
      Εν πάση περιπτώσει, καλή συνέχεια και θα τα λέμε φαντάζομαι πού και πού…

      Μου αρέσει!

      • Αγαπητέ Jason τις μέρες δυστυχώς τις μετράς θες δεν θες. Κι όσο πλησιάζει ο καιρός ακόμη πιο έντονα. Το λογικό είναι αυτό που λες αλλά…

        Όταν είσαι φαντάρος σίγουρα δεν μπορείς να ερωτευτείς το μέρος όπου θητείς όμως από την άλλην αν καταφέρεις να ξεπεράσεις το βασικό αυτό point μπορείς να δεις πολλά που προσπερνάς ….

        Μου αρέσει!

Σχολιάστε

